Hasznos tanács, azoknak akik San Franciscoba utaznak

Pár napja értem haza, a jetlag még nem múlt el, de már alkalmazkodom az európai időhöz. Még szerencse, hogy a gyerekeknek szünet van és így reggel nem kell 7.30-kor kikelni az ágyból.
Pár hasznos infót megosztanék azokkal, akik oda utaznak, és nem akarják a napjukat felesleges látnivalókra pazarolni.
Először is, a Coit Tower, ahová hosszú lépcsők sora vezet, gyönyörű kilátást nyújt a városra, DE zárva van renoválás miatt!!! 2014 tavaszán nyit újra... sajnos emiatt én nem tudtam felmenni..

Ha valaki imád biciklizni, javaslom a városnézéshez, mert gyalog képtelenség. Én metrózni nem szeretek... de azt is kipróbáltuk, csak úgy! Ja, az óceánhoz az 5-ös metróval érdemes kimenni, ha kevés az idő biciklizni. De a hatalmas part mentén biciklivel is simán végig lehet menni.
Amit biciklivel ajánlok bejárni: Golden Gate park, de csak akkor ha igazán parkos hangulatban vagyunk! Hatalmas mérete van és nem annyira látványos... mármint, az, de én inkább San Francisco miatt mentem oda, nem a japán tea kertet csodálni... ami egyébként létezik Párizsban is!

A Golden Gate hídon át Sausalito-Tiburonig elmenni és onnan komppal vissza lehet jönni. Számolni kell ha Tiburonig megyünk kb 30 km a távolság.
Íme a link ahol mi béreltük a bringákat, Blazing, Saddles . De egyébként bárhol találunk bicikli bérlésre lehetőséget.

San Francisco belvárosában sétálva rengeteg érdekes dolgot fedezhetünk fel, nem feltétlen fontos követni a túrista útvonalakat, bármelyik sarkon megállunk találunk látnivalót.
Ha nagyon elfáradtunk felszállhatunk a Cable Carra, és azzal folytathatjuk az utunkat, nem kell előre jegyet váltani. Csak felpattanunk és oda nyújtjuk a 6 dollárt.

Mivel az időeltolódás még az elején nagyon érezhető, javaslom a korán lefekvést és a korai ébredést, ami kb 4 óra felé történik.. :) Jó hír, 6-kor már lehet bármelyik sarkon reggelizni! És tanácsolom ilyenkor menjünk a Lombard streethez, mert akkor SENKI sincs, és gyönyörű napfelkeltés fotókat készíthetünk, anélkül, hogy bárki feje rajta lenne a képen.

 A "bynight" buszra, ha valaki felszáll, SAPKÁT vigyen magával!!!!! Nekem lefagyott az egész arcom, fülem mire vissza értünk. De nagyon élvezhető!! Érdemes a kilátás miatt is befizetni! A busz átmegy a Bay Hídon és a másik oldalról gyönyörű fotókat lehet készíteni San Franciscoról.

A Fishermans Wharf azért érdekes, mert az igazi amerikát itt látjuk csak igazán! A sok etnikai csoportot, a rengeteg elhízott, vásárló embertömeget! Ja! És egy nagyon korai ébredés alkalmával egyedülálló ahogy hallani lehet a fókákat a Pier 39-esnél. Érdemes megnézni, mert napközben ezt nem lehet hallani.


Én az Alkatrazt csak kívülről fotóztam, be nem mentünk, mert számomra nem volt fontos. Amikor Tiburonból áthajóztunk, pár képet csináltam róla.

Viszont érdemes végiggondolni, ha már odáig elmentünk, Las Vegas egy óra repülésre van onnan, a helyi jegyárak nem drágák és megéri "átugrani".

Jó utat mindenkinek!
0 Responses